Internet – zupełnie nowe możliwości reklamy

Internet otworzył zupełnie nowe możliwości, jeżeli chodzi o prowadzenie akcji reklamowych. W odróżnieniu od radia czy telewizji, sieć daje ogromne możliwości precyzyjnego emitowania reklam osobom mogącym być rzeczywiście zainteresowanym danym przekazem reklamowym. To z kolei służy optymalizacji kosztów reklamy.

Służą temu różne metody. Jedną z nich jest zdefiniowanie grupy docelowej, co w istocie jest określeniem cech osób dających największą szansę na zainteresowanie danym produktem. Te cechy to płeć, wiek, rodzaj wykonywanej pracy, miejsce zamieszkania. Na podstawie takich lub mniej więcej takich kryteriów można precyzyjnie ustalić komu dana reklama będzie się wyświetlała.

https://www.znajdzreklame.pl/

Inną metodą jest kontekstowość. Jeżeli dana osoba przegląda strony internetowe o tematyce namiotów to system reklamy kontekstowej będzie jednocześnie wyświetlał reklamy promujące właśnie namioty. Istnieje bowiem duże prawdopodobieństwo, że osoba przeglądająca informacje o namiotach będzie również zainteresowana ich kupnem. Zresztą można odczytywać intencje internautów po frazach jakie wpisują w różne pola wyszukiwań. Osoby chcące zakupić namiot często będą wprowadzać frazy świadczące o tym zamiarze, na przykład: “namioty promocje”, “gdzie kupić tani namiot” i tym podobne.

Leave a Comment